Gulf Shores Surf & Racquet 715A

1 br Gulf Shores Condo - Beach Access


Contact Manager or Book Online

Property Type:  Condo

Bed/Bath:  1 / 1

Sleeps:  4

Pets:  No

Smoking:  No

Rental Rates:

$69 - $139 per night

$414 - $834 per week

$814 - $4,170 per month

email friend print listing

  • Description
  • Availability
  • Rates
  • Amenities
  • Reviews
  • Map
MLOS=3, 7th (top) fl, private balc overlooks beach, bedroom has no door, full kit w/SS appliances, tile floors, W/D, traditional beach decor, WIFI only throughout complex area 1 car max, nonsmoking, No monthlies

Exterior: Not short of beautiful views here! Easy beach access to gazebo & family friendly accommodations make Gulf Shores Surf and Racquet the ideal choice for your Gulf Shores getaway! This 7 story complex of 3 buildings is conveniently situated directly across the street from the beach & close to area attractions. It boasts a tropical oasis of pools, hot tubs, tennis courts, putting green & shuffleboard, as well as a pier & private beach, all overlooking Little Lagoon. This 485 sq ft, 7th floor (top) property faces South to catch cool breezes & glimpse the Gulf from your private balcony. Come get cozy in this efficiency condo! (Separate bedroom area with no door). Enjoy the washer/dryer and a traditional beach decor. WIFI available in lobby, outdoor areas and interior units.

Additional Features: Unit Location: Far from Elevator, City: Gulf Shores, Internet Type: Free Public WiFi, Square Ft.: 485, Building Orientation: Across the Street, Balcony View: Gulf Front, Complex: GS Surf and Racquet, TV - Unit: 2, Number of Beds: 1, Pool - Outdoor, Pool - Childrens, Jacuzzi, BBQ Grills, Elevator, Parking Limit: 1 Vehicle, Rental Type: Condo, Sleeps: 4, Long Term: No, Pet Policy: No Pets, Pet Restriction: No Pets, Parking - Guest Purchase: This property requires parking passes to be purchased on-site. The cost is $20.00 each. The cost of the parking is NOT included in your reservation total.

Owner/Manager last updated on 07/21/2018

 available     unavailable View next 12 months »»
  July   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
  August   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
  September   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
  October   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
  November   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
  December   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
  January   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
  February   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    
  March   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
  April   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
  May   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
  June   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
 available     unavailable View next 12 months »»

Start End Nightly Weekly Monthly Min. Stay
7/21/2018 7/29/2018 $  139 $  834 $  4,170 3
7/30/2018 8/12/2018 $  126 $  756 $  3,780 3
8/13/2018 9/3/2018 $  100 $  600 $  3,000 3
9/4/2018 10/29/2018 $  80 $  480 $  1,920 3
10/30/2018 12/31/2018 $  69 $  414 $  814 3
1/1/2019 2/28/2019 $  69 $  414 $  814 3
3/1/2019 5/15/2019 $  100 $  600 $  3,000 1
5/16/2019 5/19/2019 $  126 $  756 $  3,780 4
5/20/2019 5/23/2019 $  100 $  600 $  3,000 1
5/24/2019 6/13/2019 $  126 $  756 $  3,780 1
6/14/2019 7/28/2019 $  139 $  834 $  4,170 1
7/29/2019 8/11/2019 $  126 $  756 $  3,780 1
8/12/2019 9/2/2019 $  100 $  600 $  3,000 1
9/3/2019 10/28/2019 $  80 $  480 $  1,920 1
Deposits: For details please check rates and availability.
Cancellation Policy: For details please check rates and availability.
Lodging Tax: For details please check rates and availability.
Other Fees: For details please check rates and availability.
Other Policies: For details please check rates and availability.


Credit Card Payments Accepted:
Visa Mastercard American Express Discover
 
Amenities
  • ·Air Conditioning
  • ·Balcony
  • ·Beach Service (available)
  • ·Cooking Utensils Provided
  • ·Elevator
  • ·Full Kitchen
  • ·Jacuzzi
  • ·Linens Provided
  • ·Parking
Appliances
  • ·Blender
  • ·Coffee Maker
  • ·Dishwasher
  • ·Freezer
  • ·Microwave
  • ·Oven
  • ·Phone
  • ·Refrigerator
  • ·TV(s)
  • ·Toaster
  • ·Washer/Dryer (private)
Activites
  • ·Boating
  • ·Cycling
  • ·Deep Sea Fishing
  • ·Fishing
  • ·Golf
  • ·Hiking
  • ·Scuba/Snorkel
  • ·Shopping/Restaurants
  • ·Swimming
  • ·Tennis
  • ·Walking
  • ·Wedding
 
Property Reviews 
Will not be returning.
Reviewed by: andrewhK7749WQ
Stayed for 0 days in March, 2016
From the start, our stay was not what we wanted it to be. The listing said two beds, and we were also told that there was a sleeper sofa. We would find out upon our arrival that the sleeper sofa and second bed were one in the same. This led to uncomfortable sleeping arrangements, as going into the stay, we thought we could separate a male and female who were not together. We understood this was a misunderstanding, but found this to be misleading. When approaching the front desk to get wristbands for the pool, one of the girls in our group was harassed by a group of men in the lobby who said "someone reported a group of people bringing up alcohol", and threatened that if we received a noise complaint, they would kick us out. During that first evening, a man who was apparently the owner of our specific condo, and was one of the men from the lobby earlier, knocked on the door. When we answered, he walked in, grabbed a beer, and cozied up next to one of the girls in our group. He was very clearly intoxicated. When asked to leave by the other girl, who was leaving the shower and wanted privacy, he remarked, "We're all friends here!" Eventually he left, but not before attempting to get a hug from one of the girls, and grabbing the other to kiss her on the forehead. This all made for a very unprofessional and disturbing start to our stay. The week did get better, and being so close to the beach was a positive. The condo was also very clean and comfortable. Security at the condo did an excellent job to make sure that we were comfortable after the incidents on the first day, and made sure that we did not hear from the man again. The property does have Wi-Fi, but it is very weak/spotty.
 
Overall Satisfacation

Needed to be aired out before renting
MARKOWisconsin from WISCONSIN,
Stayed for 0 days in March, 2016
The complex was great for amenities with the pool, docks, elevator etc and the view of the Gulf was very good. The unit has not been updated and it was so musty it was hard to sleep. We were unable to open the bedroom window to air out the room. We left the patio door open most of the time to clear the air. The management office was great at taking care of uses such as the patio door not working. They fixed the door the next day and responded the same day to a couple small issues. Everything worked fine. We used the dishwasher and washer and dryer without any issues. The unit really could use an update to get more comfortable furniture and the pillows were not good at all. Everything we needed was there, but just old and not very good shape. I would not want to rent this unit again as it is at this time, but a little updating would make the unit more comfortable with the sofa and maybe a couple chairs.
 
Overall Satisfacation

Fun in sun
Reviewed by: howarda28
Stayed for 0 days in June, 2015
Really enjoyed accommodations. Knew I had to provide toilet paper so was a given. Easy access to beach and nice pool. I came in from Indiana on motorcycle and was treated good. Will come back again
 
Overall Satisfacation

It was ok, but ...
Gayle from WI,
Stayed for 0 days in March, 2014
The description we received ahead of time as to amenities neglected to say we had to buy our own toilet paper, Kleenex, soap, do our own towels. Not really sure what we paid $90 for cleaning for! No one ever came in during the week we were there. Someone needs to rehang the curtains in the bedroom. We tried, but too many hooks were missing.

Property Manager Response:
We do apologize for the inconvenience however, this is listed all over our website and the last page of the confirmation you received also explains this. Thank you for your feedback.
 
Overall Satisfacation

It was ok, but ...
Gayle from Sauk City, WI,
Stayed for 0 days in March, 2014
The description we received ahead of time as to amenities neglected to say we had to buy our own toilet paper, Kleenex, soap, do our own towels. Not really sure what we paid $90 for cleaning for! No one ever came in during the week we were there. Someone needs to rehang the curtains in the bedroom. We tried, but too many hooks were missing.

Property Manager Response:
We do apologize for the inconvenience however, this is listed all over our website and the last page of the confirmation you received also explains this. Thank you for your feedback.
 
Overall Satisfacation

Great view
mICHAEL from KY,
Stayed for 0 days in October, 2013
Great view of ocean (even located across roadway). beach was good, friendly people were there at our visit. Pool was nice, wish it was heated. Rooms are not fancy, but perfect for our visit. Only thing that was bad, was no wifi at room, works good in office area.
 
Overall Satisfacation

Quaint
A FlipKey verified reviewer from Arkansas,
Stayed for 0 days in September, 2013
Condo is nice, could use updating of furniture, appliances. Beach view is excellent, usually pretty quiet during august. Grounds are kept, service is nice, security is good, pools are excellent for family's of younger children, and although beach access is across the street, it's the only one with a nice boardwalk specifically for gs Surf&Raquet.; Overall great experience. This was our third time staying, will definitely come back!
 
Overall Satisfacation

Great view
mICHAEL from Louisville,KY,
Stayed for 0 days in September, 2013
Great view of ocean (even located across roadway). beach was good, friendly people were there at our visit. Pool was nice, wish it was heated. Rooms are not fancy, but perfect for our visit. Only thing that was bad, was no wifi at room, works good in office area.
 
Overall Satisfacation

Quaint
BeachBum from Arkansas,
Stayed for 0 days in August, 2013
Condo is nice, could use updating of furniture, appliances. Beach view is excellent, usually pretty quiet during august. Grounds are kept, service is nice, security is good, pools are excellent for family's of younger children, and although beach access is across the street, it's the only one with a nice boardwalk specifically for gs Surf&Raquet.; Overall great experience. This was our third time staying, will definitely come back!
 
Overall Satisfacation

nice pool area but poor bedding
Tammy Oliver from Ar,
Stayed for 0 days in April, 2013
The mattress in the bedroom was terrible, and also the sofa in the living room that made out into a bed was horrible. Otherwise this was a nice place. I loved the pool area it was beautiful and otherwise a comfortable condo.
 
Overall Satisfacation

needs improvement
D WILLIAMS from AL,
Stayed for 0 days in April, 2013
We were there to celebrate or 25th wedding anniversary. The building and grounds were nice. The condo we stayed in needed remodeling, not enough air in the bedroom, not as clean as it should have been, not enough chairs around the pool. The walk to the beach was horrible to me, the long walk from the condo, then up the road and then to the beach. Way to much walking.
 
Overall Satisfacation

needs improvement
D WILLIAMS from NORTHPORT, AL,
Stayed for 0 days in July, 2012
We were there to celebrate or 25th wedding anniversary. The building and grounds were nice. The condo we stayed in needed remodeling, not enough air in the bedroom, not as clean as it should have been, not enough chairs around the pool. The walk to the beach was horrible to me, the long walk from the condo, then up the road and then to the beach. Way to much walking.
 
Overall Satisfacation

nice pool area but poor bedding
Tammy Oliver from Bauxite, Ar,
Stayed for 0 days in June, 2012
The mattress in the bedroom was terrible, and also the sofa in the living room that made out into a bed was horrible. Otherwise this was a nice place. I loved the pool area it was beautiful and otherwise a comfortable condo.
 
Overall Satisfacation

we had an amazing time.
kridal from la,
Stayed for 0 days in October, 2011
Our first time to gulf shores and it was the best time ever. Saving our money to come back again.
 
Overall Satisfacation

we had an amazing time.
kridal from galliano,la,
Stayed for 0 days in September, 2011
Our first time to gulf shores and it was the best time ever. Saving our money to come back again.
 
Overall Satisfacation

Wonderful
debzz3 from IL,
Stayed for 0 days in June, 2011
We were very happy with our visit and our stay. Accomodations were great and view was perfect. I was so glad I got a condo with a balcony, it was great for just sitting and watching the waves. Would definitely stay there again, but only if I get a gulf view again, ha ha.
 
Overall Satisfacation

Wonderful
debzz3 from Tamms, IL,
Stayed for 0 days in June, 2011
We were very happy with our visit and our stay. Accomodations were great and view was perfect. I was so glad I got a condo with a balcony, it was great for just sitting and watching the waves. Would definitely stay there again, but only if I get a gulf view again, ha ha.
 
Overall Satisfacation

Relaxing and with a beautiful view.
A FlipKey verified reviewer from Kansas City,
Stayed for 0 days in March, 2011
The room was a little bit outdated but the location was great. It is right across from the beach and the pool is nice. The complex is family friendly and there are many great places to eat. The beach is gorgeous and calm and most of all relaxing!
 
Overall Satisfacation

Relaxing and with a beautiful view.
Spring Breaker 2011-KC from Kansas City,
Stayed for 0 days in March, 2011
The room was a little bit outdated but the location was great. It is right across from the beach and the pool is nice. The complex is family friendly and there are many great places to eat. The beach is gorgeous and calm and most of all relaxing!
 
Overall Satisfacation

An a++ Getaway
The Wandering Albertsons from GA,
Stayed for 0 days in October, 2010
As retirees we travel often and stay in all types of accomondations. The condo met our needs perfectly. The view of the Gulf from our balcony was breathtaking. The living, kitchen, and bedroom areas were spacious and well maintained. We didn't cook, unless you call making coffee cooking, but the kitchen was well equiped. The grounds were beautiful and the pool area was very inviting. The entire experience from discovery online, booking, and stay went like clockwork. I called the rental agency with questions and they were most helpful. I, also, called the property to inquire of a couple of things and they, too, were pleasant and knowledgable. We will definitely do a repeat. We went away asking ourselves if we could resisit purchasing a condo at Gulf Shores Surf and Racquet.
 
Overall Satisfacation

An a++ Getaway
The Wandering Albertsons from Chickamauga, GA,
Stayed for 0 days in October, 2010
As retirees we travel often and stay in all types of accomondations. The condo met our needs perfectly. The view of the Gulf from our balcony was breathtaking. The living, kitchen, and bedroom areas were spacious and well maintained. We didn't cook, unless you call making coffee cooking, but the kitchen was well equiped. The grounds were beautiful and the pool area was very inviting. The entire experience from discovery online, booking, and stay went like clockwork. I called the rental agency with questions and they were most helpful. I, also, called the property to inquire of a couple of things and they, too, were pleasant and knowledgable. We will definitely do a repeat. We went away asking ourselves if we could resisit purchasing a condo at Gulf Shores Surf and Racquet.
 
Overall Satisfacation

Nice Condo
A FlipKey verified reviewer from Kentucky,
Stayed for 0 days in July, 2010
I really enjoyed my stay. The condo had been updated as compared to some of the others. It had a very homey feel and I felt comfortable. The kitchen was nicely stocked with utensils for every need.
 
Overall Satisfacation

Nice Condo
Northernkygal from Kentucky,
Stayed for 0 days in June, 2010
I really enjoyed my stay. The condo had been updated as compared to some of the others. It had a very homey feel and I felt comfortable. The kitchen was nicely stocked with utensils for every need.
 
Overall Satisfacation

Great pool but condo and facilities questionable
A FlipKey verified reviewer from Birmingham,
Stayed for 0 days in August, 2009
We loved the pool. It had a waterfall, beautiful flowers, etc. The room was ok. It was clean but the appliances were old, the couches were day beds and a little worn. The tv's were small, not flatscreen or HD, and the remotes did not work. The 13" bedroom tv had rabbit ears and no cable. Since tv signal us digital, there was no signal at all in the bedroom. There also appeared to be no one insure after hours. We checked in by slipping paperwork under a door. Other residents complained it was loud after hours and their only option would have been to call police. All that being said, the price was reasonable, the beach was close, the pool was great, and we had fun. Overall the place just needs updated appliances and insite management.
 
Overall Satisfacation

Great pool but condo and facilities questionable
3 day weekend from Birmingham,
Stayed for 0 days in August, 2009
We loved the pool. It had a waterfall, beautiful flowers, etc. The room was ok. It was clean but the appliances were old, the couches were day beds and a little worn. The tv's were small, not flatscreen or HD, and the remotes did not work. The 13" bedroom tv had rabbit ears and no cable. Since tv signal us digital, there was no signal at all in the bedroom. There also appeared to be no one insure after hours. We checked in by slipping paperwork under a door. Other residents complained it was loud after hours and their only option would have been to call police. All that being said, the price was reasonable, the beach was close, the pool was great, and we had fun. Overall the place just needs updated appliances and insite management.
 
Overall Satisfacation

great view
A FlipKey verified reviewer from Tennessee,
Stayed for 0 days in June, 2009
Great place to stay. This property is very family oriented and the view is amazing, it is just like you were on same side as the ocean. The walk to the beach is even shorter than some of the places on the same side as the beach. We have stayed here before and will stay again. All amenities are as stated. Having the washer/dryer in the room is a nice bonus.
 
Overall Satisfacation

great view
TN family from Tennessee,
Stayed for 0 days in June, 2009
Great place to stay. This property is very family oriented and the view is amazing, it is just like you were on same side as the ocean. The walk to the beach is even shorter than some of the places on the same side as the beach. We have stayed here before and will stay again. All amenities are as stated. Having the washer/dryer in the room is a nice bonus.
 
Overall Satisfacation

 

This map is intended to be used as a reference only. Please confirm the exact location with the property owner or manager.
 
email friend print listing
Contact Manager or Book Online

   Check Rates and Book Online: (how?)
Select your travel dates and number of guests, then click Check Rates & Book it. We will confirm availability and provide a final rate quote. You will have the option to book this property online.
Arrival Departure Adults (18+) Child (<18)
 

   Email Inquiry:
Please complete all the required fields before submitting your inquiry. The property lister, property manager or owner will contact you directly after receiving your inquiry.

Your email address is requested twice to avoid typing errors.

Information in Red is required.

By completing and submitting the information on this form you are agreeing to share this information with the property lister, property manager and owner and to the storage of this information for use by the property lister, property manager and owner.


First Name:
Last Name:
Email:
Email (verify):
Home Phone:
Work Phone:
Mobile Phone:
Desired Arrival Date:
Desired Departure Date:
Number of Adults (18+):
Number Children (<18):
Additional Message:
(limit of 250 characters)
Verification Letters:
Please enter the verification letters from the image above.
Please email me a copy of this inquiry for reference.
Please save my inquiry information until I leave this site so I will not have to enter it again.
Please include me on periodic email newsletters & special offers. Always short and sweet, always deals.
 

More Getaway Locations and Properties