Capri by the Gulf 117, Recently remodeled! Steps to the b...

1 br Destin Ocean View Condo


Contact Manager or Book Online

Property Type:  Condo

Bed/Bath:  1 / 1

Sleeps:  4

Pets:  No

Smoking:  No

Rental Rates:

$100 - $265 per night

$600 - $1,400 per week

$1,000 - $6,130 per month

email friend print listing

  • Description
  • Availability
  • Rates
  • Amenities
  • Reviews
  • Map
Capri by the Gulf 117, Recently remodeled! Steps to the beach!

Just steps from your front porch, enjoy a walk in the cool, white sands of the Emerald Coast, and the warm, clear waters of the Gulf of Mexico. Cozy and comfortable are the most descriptive words for this condo!

Destin, Florida is known as "the worlds luckiest fishing village", but we do not stop there! The whitest beaches of Florida and the Emerald Green waters are unmatched. Shop in an outlet mall, an upscale outdoor mall, or one of many boutique stores. When you are through shopping, there are endless places to enjoy the local fare or just get a quick bite. Don't forget about our water park, amusement parks, and our dozens of golf courses.

Bedding Configuration: 1 Queen, 1 Sleeper Sofa

Additional Features:
* Business: Nearby ATM, Nearby Post Office, Nearby Internet Cafe, Nearby FedEx, Nearby Bank
* Convenience: Nearby Medical Services, Nearby Grocery, Outlet Shopping, Movie Theatres, Golf Course, Friday to Friday Rental Duri
* Entertainment: Cable TV, DVD Player
* Geographic: On Beach, Close to Town
* Kitchen: Full Kitchen, Refrigerator, Coffee Maker, Ice Maker, Microwave, Toaster, Cookware
* Living: Central Air, Air Conditioning, Ceiling Fans, Linens, Ironing Board, High Speed Internet, Washer & Dryer Onsite
* Outdoor: Deck, Patio, BBQ Grill, Gas Grill, Outdoor Shower, Beach, BIg Kahuna's Water Park, Beach Service Included

Additional Notes:
During Peak season, most properties are 5 night minimum rental with stays falling between Friday to Friday, Saturday to Saturday, or Sunday to Sunday. Call for more information.

Appropriate cleaning fee and Damage Waiver Fee ($39) is added to all reservations, regardless of length of stay.

Check in time is between 3 and 5 pm, local (Central) time. Check out time is 9 or 10 am, local time.

Owner/Manager last updated on 11/17/2018

 available     unavailable View next 12 months »»
  November   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
  December   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
  January   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
  February   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    
  March   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
  April   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
  May   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
  June   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
  July   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
  August   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
  September   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
  October   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
 available     unavailable View next 12 months »»

Start End Nightly Weekly Monthly Min. Stay
Deposits: For details please check rates and availability.
Cancellation Policy: For details please check rates and availability.
Lodging Tax: For details please check rates and availability.
Other Fees: For details please check rates and availability.
Other Policies: For details please check rates and availability.


Credit Card Payments Accepted:
Visa Mastercard American Express Discover
 
Amenities
  • ·Air Conditioning
  • ·Beach Service (available)
  • ·Cooking Utensils Provided
  • ·Deck
  • ·Full Kitchen
  • ·Gas Grill
  • ·High-Speed Internet
  • ·Linens Provided
  • ·Patio
Appliances
  • ·Alarm Clock
  • ·Blender
  • ·CD Player
  • ·Coffee Maker
  • ·DVD Player
  • ·Dishwasher
  • ·Freezer
  • ·Iron and Board
  • ·Microwave
  • ·Oven
  • ·Phone
  • ·Radio
  • ·Refrigerator
  • ·Satellite TV or Cable TV
  • ·Stereo
  • ·TV(s)
  • ·Toaster
  • ·VCR Player
  • ·Washer/Dryer (access)
Activites
  • ·Boating
  • ·Cycling
  • ·Deep Sea Fishing
  • ·Fishing
  • ·Golf
  • ·Live Entertainment
  • ·Rollerblading
  • ·Scuba/Snorkel
  • ·Shopping/Restaurants
  • ·Surfing
  • ·Swimming
  • ·Tennis
  • ·Walking
 
Property Reviews 
Paradise of Snow Birds
A guest from New Orleans, LA recommends this property.
Stayed for 4 days in October, 2018
As always, we had a wonderful stay at Capri 117! Condo is nicely decorated and the bed is super comfy. Our only complaint this year is that they’ve moved check in time to 5pm (they want you to pay $25 to check in at 4 if your room is available)To me, that just sounds like bad customer service. If the room is ready, what happened to their sweet courtesy call around 1pm inviting you to come check in because your room is ready!! That was one of the charming things about Capri... sad they care about $25.. Also check out is moved earlier to 9am.. Most places let you check in for no extra charge by 3, 4 at latest and checkout is typically 10am. Love Capri but wish they’d change back! Otherwise wonderful stay.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
We are so glad enjoyed your stay in 117. I am so sorry for the confusion on check in/check out time, I will be emailing you on this matter. We always strive for our guest to have a wonderful stay and I again I am sorry we missed the mark on your stay. We hope to see you back soon.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Pre Hurrican Michael
A guest from Greenville, TX recommends this property.
Stayed for 8 days in October, 2018
We love staying at the Capri by the Gulf. Love the small units and the best part is how close you are to the beach. We were booked for 8 days but due to the Hurricane we left after 3 days. Also, it was a 1st exp with the red tide; horrible exp.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for your review. We are happy to know that you all so love this great location and that you enjoy the Capri so much! We are sorry for the timing of the storm and any red tide affecting your stay. We hope to welcome you all back again soon as our guests for another longer and better stay!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Love Capri ❤️
A guest from Norman Park, GA recommends this property.
Stayed for 5 days in September, 2018
This was our second time staying at Capri 117. It is our favorite unit so far. I loved everything about our stay except for one thing. When we arrived at 3:45 p.m. hoping to check in a little early, the office staff said it would be fine but he needed to do a quick walk thru before we checked in. He walked in the unit and discovered that it had not been cleaned yet. By this time it was 4:00 p.m. He made a phone call and said it would be cleaned ASAP and asked if there was something we could do for a while until it was cleaned. So basically we didn’t get to check in until 5:00. I know mistakes happen, but the NEW checkout time is 9:00 ��. It is a real struggle to get up and out by 9:00 and I think if Capri is going to impose that early of a checkout time, they should make sure the room is cleaned in a timely manner. I heard other guests also complaining about such an early checkout as well, so you may want to revisit that decision.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
We appreciate having you all back as our guests, and we're delighted to know that you so enjoyed this wonderful condo! We are sorry to hear that you weren't able to check in prior to check in time, which is at 5pm. We can't ever prearrange early check ins, and we inform our guests when they make their reservation of check in and check out times. We thank you for your feedback on this matter; we highly value input from our guests. We hope to be welcoming you all back again soon as our guests for another wonderful vacation stay with us!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Destin Destiny
Steve M. from Brentwood, TN recommends this property.
Stayed for 7 days in July, 2018
Even better than I thought it would be! We made the reservations on a whim and it turned out to far exceed any of our expectations from the beach, to the wonderful community deck overlooking the beach to the updated cute, comfortable accommodations! A superb place to have as your ocean destiny!!!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117 in Destin, FL. We are delighted to know that your expectations were exceeded and that you all so enjoyed your Destin beach vacation stay in this beautiful beach condo by the Ocean! We hope to welcome you all back again soon as our guests for another stay with us here at the Capri!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great location, Nice apartment
Maria C. from Desoto, TX recommends this property.
Stayed for 9 days in June, 2018
The apartment has a premium location, with its own incredible private beach and minutes from everything you need (wholefoods, walmart, target, restaurants, even an outlet mall). It was clean and had everything you need for a comfortable stay. We will return.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are delighted to know that you all had such a pleasant stay in this beautiful home and that you so enjoyed the great location and area shopping options. We look forward to welcoming you all back again soon as our guests for another wonderful beach vacations stay with us here at the Capri in Destin!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Clean Condo
A guest from Muldrow, OK recommends this property.
Stayed for 5 days in June, 2018
Condo was very clean and everything maintained. We were provided with enough linens and towels, and sufficient kitchen essentials. The location is great and we were able to walk right onto the beach. The only bad thing is the bed is very uncomfortable. Not sure I could come back to specific condo for that reason. Overall stay was wonderful, Harmony made it simple to book and carry out vacation process.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review and feedback. We are so pleased to know that you all had a pleasant stay in this beautiful home and that you loved the great location! We're sorry to hear that you found the bed uncomfortable. When booking your next stay, just ask us about any updates. Homeowners regularly update their homes with new furnishings. We hope to see you back soon as our guests!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Wonderful get a way!
Dennis S. from Myrtle, MS recommends this property.
Stayed for 3 days in June, 2018
We thoroughly enjoyed our stay. Perfect location. We were very impressed with the accommodations. They even had a box fan available in the bedroom for those of us that need that Xray white noise at night. I would very much recommend Capri 117!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review of Capri by the Gulf #117. We are very happy to know that you all had such an enjoyable stay in this beautiful beach condo! We hope to welcome you all back again soon for another wonderful beach vacation stay with us here at the Capri in beautiful Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Paradise by the beach
Ashley C. from Olive Branch, MS recommends this property.
Stayed for 4 days in April, 2018
This was our second time staying at a Capri property, and we love staying here. The location is amazing and the condo is everything we need. The only thing I would recommend would be to add hand soaps to the sink areas. Other than that, everything is perfect!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are so pleased to hear that you all enjoyed your stay in this beautiful home! We thank you for your suggestion. As a courtesy, we supply our guests with an initial supply of packaged soap to give guests time to unpack or purchase the items needed for their stay. We hope to welcome you all back again soon for another stay in the beach condo that you love!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Destin FL vacation
Denise B. from Anderson, IN recommends this property.
Stayed for 6 days in March, 2018
Excellent!! Staff extremely nice and helpful. Convenient location.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are delighted to hear that you had an excellent stay with us here at the Beach in Destin, and that you so enjoyed the convenience of this Crystal Beach location! We thank you too for your kind words for our team! Here at Harmony Beach Vacations, we sincerely desire for each of our guests to have the best vacation ever, and we're glad to hear that our efforts were appreciated by you. We hope to welcome you back soon for another wonderful stay with us here on the Emerald Coast!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

2018 Winter Stay Jan-Mar
Ronald & Linda B. from Angola, IN recommends this property.
Stayed for 29 days in February, 2018
Spent our winter with the Capri again as always enjoyed the beach and connecting with our Snowbird friends

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are so pleased to know that you all enjoyed your Winter stay with us here at the Capri in Destin, and it's wonderful that you enjoyed the beach and visiting your friends! We look forward to welcoming you all back soon for another great time here on the Emerald Coast!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

October getaway
Emily O. from Jackson, TN recommends this property.
Stayed for 4 days in October, 2017
Capri 117 is in a good location in that it is in a gated community and quiet. This unit is clean and well kept. The furniture in the living room was clean but not very comfortable. The dishwasher is outdated and very noisy. The bathroom is Small accommodating only one person. The unit does not face the beach but out the front door and down the steps and you are on the beach.The unit offers free beach chairs and umbrella setup. The office personnel were friendly and helpful.Overall the unit is clean and nice with excellent beach access.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
We appreciate having you as our guests and we are pleased to know that you enjoy the gated, quiet, community and we're so pleased to hear that you were pleased with our services! We thank you for your suggestions as well. We do share our guests feedback with homeowners for them to consider when making updates to their homes. We hope to welcome you all back soon as our guests!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Destin vacation Sept2017
A guest from Memphis, TN recommends this property.
Stayed for 5 days in September, 2017
Very nice rental perfect for 2 people. Loved pulling right up to the door and the beach was so close. Inside was updated, bathroom renovated. Bed/mattress felt new. Loved it.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review of Capri by the Gulf #117. We are so pleased to hear that you all so enjoyed your stay in this beach condo, and that you enjoyed the convenience and comforts the home offers! We hope to welcome you all back soon as our guests for another wonderful beach vacation stay at the Capri in Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Hidden gem
Richard H. from Murfreesboro, TN recommends this property.
Stayed for 4 days in September, 2017
Can not wait to come back

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for your review of Capri by the Gulf #117. We are so pleased to know that you so enjoy the Capri and we look forward to having you back soon as our guest in beautiful Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Love Capriby the Gulf
Carol H. from Nashville, Tennessee recommends this property.
Stayed for 5 days in September, 2017
This is a wonderful place if you enjoy being close to the beach and relaxing by the beautiful ocean. Great location and just the best little spot!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are delighted to hear that you love the Capri so much, we do too! We hope to welcome you back again soon for another wonderful beach vacation stay with us here by the Ocean in beautiful Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

paradise found
Reviewed by: Alice T. recommends this property.
Stayed for 7 days in August, 2017
We have stayed in Capri 117 for the last 2 yrs. Condo is immaculate,staff is awesome. Just a short walk to beach and close to everything you could ask for on a vacation

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are so pleased to hear that you all had such a wonderful stay with us here at the Beach and we hope to welcome you back soon for another stay with us at your piece of Paradise here in Destin!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Family Fun In the Sun Waves & Beach
ANTHONY & RENEE B. from Saint Charles, IL recommends this property.
Stayed for 6 days in July, 2017
Enjoyed our stay and first visit to Destin....Cute little condo .....would love to live in the Destin area....Would love to come back soon! :)

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We would love to have you all live in Destin, if you would like any information about Emerald Coast homes for sale or for rent long term please contact our realty team at. Meanwhile we hope to welcome you all back soon as our guests in beautiful Destin, FL for another wonderful beach vacation!
Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We would love to have you all live in Destin, if you would like any information about Emerald Coast homes for sale or for rent long term please contact our realty team. Meanwhile we hope to welcome you all back soon as our guests in beautiful Destin, FL for another wonderful beach vacation!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Disappointing accommodations
Christi T. from Louisville, KY does not recommend this property.
Stayed for 6 days in June, 2017
We were expecting a 2 bdrm but the a/c went out before we got there and they moved us to a 1 bdrm with no adjustment in the cost. This was a major inconvenience with 3 teens and 2 adults. We had used Harmony before but will be using them again. Very disappointed.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Mr. and Mrs. Turner,

I'm very sorry that you did not enjoy your stay at Capri. We apologize for the A/C being out at Capri 126, I know not having the bunk room was an inconvenience.
I refunded your credit card on June 19, please verify that it did go through on your account. Give us a call if there are any issues. We also waived the cleaning fee for Gulf Winds East, the 2 bedroom condo you stayed in the first ngiht, when you decided to move to the Capri. We did not realize you were unhappy with the way we handled the A/C issue. I have sent you a private email. Hope to talk with you soon.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Excellent beach location
Paula J. from Tampa, FL recommends this property.
Stayed for 4 days in May, 2017
Great beach access,comfortable accommodation, close to restaurants and shopping

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are so pleased to hear that you enjoyed your stay in this beautiful beach condo and that you enjoyed the beach and the surrounding areas. We hope to welcome you back soon as our guests in Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Toes in the sand
Cordell E. from Cookville, TN recommends this property.
Stayed for 8 days in May, 2017
Wonderful week.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are so pleased to know that you had a wonderful week on your vacation stay with us! We hope to welcome you back soon for another beach vacation stay here at the Capri in Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great destination!
A guest from Mt. Pleasant, Texas recommends this property.
Stayed for 3 days in May, 2017
He staff was always nice and caring. Communication was also spot on and helpful. The location was very nice and quiet and loved the room we stayed in. I see was it was recommended by my son. The beach is clean and beautiful and is not crowded. I will definitely be back and will recommend it to the rest of my family.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are so happy to hear that we were able to offer you all helpful assistance during your stay with us, thank you! We are also happy to hear that you all so enjoyed your stay with us and that you enjoyed the beach as well as this beautiful condo! We hope to soon have you and your family all as our guests in Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Cleanest Beaches this year...
Gene S. from Waterloo, ILL recommends this property.
Stayed for 4 days in October, 2016
It was the 12th vacation in Florida the first being 38 years ago when I was 18. The 6th vacation in Destin (starting 22 years ago with kids), and the 2nd or 3rd time in the Capri room 117. Destin seems to have the cleanest beaches out of all our Florida stays. The tourist areas offer a lot of what a person would expect from a nice tourist filled beach community. The quite location of the Capri, security gates, clean well stocked Ocean view rooms, and close easy access to the beach including chair & umbrella set up is what brings us (and friends) back to the Capri. The only thing that would have improved our stay would have been the old swimming pool that was lost in a storm and one of the rooms with the private Ocean view decks. I will probably try to get one of those the next time we stay in Destin.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We very much appreciate having one of the original Capri by the Gulf guests staying with us again&again and we are so pleased that you found Destin's beaches the cleanest of all you've experienced in your Florida vacations! We would love to welcome you all back soon and we'd be happy to reserve for you a condo with a private beach deck for your next stay. We hope to see you all soon back in Destin at the Capri!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Peaceful time on the beach
Jackie C. from Arnaudville, LA recommends this property.
Stayed for 4 days in September, 2016
Love driving up to our door without having to haul luggage up stairs or through a parking lot and up elevators. Very accessible. The size is perfect for 2 people. Love the deck to sit and drink coffee in the mornings watching the sunrise or margaritas in the afternoon watching the sunset. Love being steps away from the beach and our beach chair service. Personnel were friendly and helpful. Would definitely go back and tell others about our experience. Condo was clean. The bathroom though had dust bunnies on the wall by the mirror. I wish there was a vacuum cleaner to get all the sand off the floor. But other than this it was great and we will be back!!! 5 for very satisfied. 5 for condition, 5 for location, 4 for cleanliness, 5 for very professional staff.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are pleased to hear that you all had a peaceful stay with us! It's fabulous that you were able to take advantage of the community beach deck for enjoying sunrises and sunsets, and that you so enjoyed the complimentary beach service! We apologize for any dust bunnies by the mirror and for you're not having a vacuum in your condo. We hope you were able to let our onsite office know so that we could care for that for you. We would love to welcome you all back soon as our guests in Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Always A Pleasure
Corey M. from Millington, TN recommends this property.
Stayed for 4 days in September, 2016
The property description matches photos, and the property was perfectly clean. The units are located near to everything; 5 minutes or less will get you to restaurants, grocery/convenience stores, and attractions, and it takes 30 seconds to WALK to the beach. They offer pamphlets encouraging things to do in the area if that is your thing.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We appreciate having you all as our guests and we are delighted to know that you had another wonderful vacation with us at Capri by the Gulf! We hope to have you all back soon as our guests in Destin, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

PARADISE FOUND
A guest from Lexington, TN recommends this property.
Stayed for 4 days in August, 2016
I had never been to Florida before and it was wonderful. The people are super friendly, Gulf was spectacular,beautiful white sandy beaches. Capri by the Gulf is my go-to vacation spot from here on. Everything was neat and clean, loved the decor. Toes in the water, toes in the sand, not a worry in the world, life was good at Capri!!!!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your kind review for Capri by the Gulf #117. We appreciate your comments and we agree! Life is good at the Capri! We would be most happy to welcome you back real soon as our guest at Capri by the Gulf in Destin!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Vacation done right ??
A guest from Dallas, GA recommends this property.
Stayed for 2 days in July, 2016
Wonderful would stay again

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review for Capri by the Gulf #117. We are happy to hear that you enjoyed your stay in this beach condo and we would be happy to have you back soon as our guests at Capri by the Gulf!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Wonderful Vacation!
Shannon C. from Decatur, IL recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2016
Love this place! Very relaxing with the beautiful beach just steps from your door!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are very pleased to hear that you had a wonderful stay with us at Capri by the Gulf #117 and that you enjoyed the beach being just steps from the front door. We would love to have you back soon for another wonderful beach vacation at Capri by the Gulf!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Excellent
Sujith Reddy B. from Alpahretta, Georgia recommends this property.
Stayed for 3 days in April, 2016
Excellent place to stay.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
We appreciate you taking the time to share this review. We are pleased to hear that you had an excellent time and we would love to welcome you back soon as our guests at Capri by the Gulf!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Perfect Escape
A guest from Fitzgerald, GA recommends this property.
Stayed for 4 days in April, 2016
The rooms were cozy and quaint- perfect getaway for two. It was bright and cheery, a nice home away from home.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are delighted to hear that you all enjoyed your stay with us and we would love to welcome you back soon to your 'home away from home' at Capri by the Gulf!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

My Second Home
John B. from Sikeston MO, MO recommends this property.
Stayed for 4 days in March, 2016
I stay here several times a year and John and his staff bend over backward to make me feel at home... The Capri has become my home away from home. Thanks!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your kind review. We appreciate having you as our guest over the years and we look forward to having you return many more times to your "2nd home"! Thank you!:)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

October getaway
Pete W. from Creal Springs, IL recommends this property.
Stayed for 8 days in October, 2015
We had a very good experience with our rental. Since we had friends that had stayed there before, we had an idea what to expect. We were not disappointed. The accommodations was great and very comfortable. Everything was clean. The location was on the beach with a private beach and beach chair services. They were so accommodating. They set up our chairs and umbrella so that our group of 8 could all sit together. We had a great time and plan on staying in the same place next year.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your kind review. We are so pleased to hear that you all enjoyed your stay with us and we look forward to having you back as our guests at Capri by the Gulf!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Newfound favorite!
Lauren C. from New Orleans, LA recommends this property.
Stayed for 4 days in September, 2015
I have been coming to Destin every year with my family since I was 2yrs old. I am now in my late 20's and taking my own trips on my own. This is the first time I ever stayed in the area of Crystal Beach and I am now sold on it! Capri on the Gulf was hands down the best place I've ever stayed in Destin. We usually stay in the big beachfront condos with pools, but there was something about the layout of Capri that was so enchanting! I LOVED being just steps from the beach. I also loved being able to drive right up to my front door and then not have to fight elevators. The condo was cozy, very clean, and newly decorated! The only suggestion is that the condo could use a few rugs maybe one in kitchen, one in bathroom. But other than that, we had zero complaints. We will be coming back here for years to come!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are so pleased that you all enjoyed your stay with us! Thank you for sharing the things you enjoyed about this home so that other guests can consider this when planning out their vacation. We welcome you back as often as you can come!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great time in Destin
Brenda O. from Winchester, KY recommends this property.
Stayed for 5 days in September, 2015
We loved our little cottage, so close to the beach, loved the little seating area, helped us to make friends as we joined them there. Wish there was a ramp to make easier access to beach for some with leg or lung problems.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are so pleased that you all enjoyed your stay with us and we would love to have you back soon as our guests in Destin!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Lovely sept weekend!
A guest from Birmingham, AL recommends this property.
Stayed for 3 days in September, 2015
We do enjoyed our stay! Love not having to keep up with keys. Enjoyed the chairs and umbrella service provided, no lugging stuff out to the beach. Planning on returning next year.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are so pleased that you all enjoyed your stay with us and we would love to have you back soon as our guests on the Emerald Coast!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Awesome weekend!!
Scott M. from Deer Park, Texas recommends this property.
Stayed for 4 days in August, 2015
I think Capri is the best kept secret in Destin. Easy in, easy out. Right on the beach as if you have your own private beach. No struggling to park and the rooms are clean and neat. Great value in my opinion.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are so pleased that you all enjoyed your stay with us and we would love to have you back soon as our guests on the Emerald Coast!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Fabulous
PAMELA G. from North Vernon, IN recommends this property.
Stayed for 5 days in July, 2015
We absolutely loved every aspect of the stay! Beach acess was perfect. After all what are you really there for? Very relaxing with all the comforts of our own home. A plus was not having to fight elevators or srairs. Park right at our door and only steps to the beach. Very neat,clean and decorated very cute!The gentleman at check in was outstanding by going above and beyond the call of duty! The rest of the staff left a little to be desired. WONDERFUL STAY!!!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are so pleased that you all enjoyed your stay so much and we hope to have you back soon as our guests!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Relaxing Vacation with gorgeous beach
JAMES B. from SPRINGFIELD, MO recommends this property.
Stayed for 1 days in July, 2015
Fantastic location and beach. Single story town homes with parking directly in front of units. Professional and cheerful staff. Super clean unit.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are so pleased that you all enjoyed your stay and we hope to have you back soon as our guests in Destin!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Capri 117
A guest from Celina TN, TN recommends this property.
Stayed for 7 days in July, 2015
Excellent. We have been visiting Destin and staying at the Capri for several years now. It is such a wonderful place to stay! It is always clean, quiet, and the staff and other guests are always so friendly! I highly recommend Capri by the Gulf and Harmony Beach Vacations!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review and kind words. We appreciate having you as our guests! We are so pleased that you all enjoyed your vacation stay with us and we hope to have you back soon as our guests!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

#SeasideHideaway
A guest from Dalton, GA recommends this property.
Stayed for 8 days in July, 2015
Wonderful location only steps to the beach. No waiting on high rise elevators or walking miles across hot pool patios to get to the beach. This condo is literally steps from the beach. We fell asleep each night to the lapping of gentle ocean waves. The only downside was no individual unit washer/dryers and no swimming pool. Would stay again.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are so pleased that you all enjoyed your stay at the beach and we hope to have you stay with us again!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great Location
A guest from Alexander City, AL does not recommend this property.
Stayed for 2 days in June, 2015
Condo was very nice & clean, good locationBUT....Was overcharged with all the added fees,should not have to pay damage fee even though there was no damage & cleaning fee too high. Only 2 people stayed & we did not leave a mess.Rental fees too high....

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We are sorry that you feel that way, but the fees we add for cleaning, tax, damage waiver are customary fees for condo rentals in this area. With a shorter stay, this may appear high as the fees average out over longer stays of 5-7 nights and the nightly average is reduced. The damage waiver fee is optional for our guests if they are willing to put up a security deposit and it does have advantages in case of accidental damage by our guests, just sign the coverage sheet and there aren't added charges for the accidental damages that may occur. We appreciate having you as our guests and we hope to have you back in the future.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Perfect spot!!!
A guest from Arnaudville, LA recommends this property.
Stayed for 5 days in May, 2015
We loved our stay at the Capri! So nice to drive up to the door of your condo and easy to bring your luggage inside. Easy and close access to the beach ...steps from your door. The deck was wonderful to sit and drink coffee watching the sunrise in the morning or enjoy margaritas and watch the sun set in the evening. Perfect spot for couples or families. The condo was clean and had everything we needed. Would love to go back soon!!! Will definitely recommend this place to my family and friends.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We appreciate having you stay with us and we're so glad you all had a wonderful stay! We hope to have you back soon as our guests in Destin!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Life is a Beach at Capri...
Mike B. from Murfreesboro, TN recommends this property.
Stayed for 3 days in May, 2015
We loved everything from the gated entrance to the cozy apt. The view was amazing & the staff super friendly. My husband & boys enjoyed how close & accesible the beach was & I enjoyed having our beach chairs & umbrella. The apt was super clean, had a fully equipped kitchen roomy shower & comfortable bed. We will return again & again. We hope to make it a family tradition. The only suggestion I would make is a change machine in the laundry facility area & possibly an ice machine. Otherwise AMAZING EXPERIENCE! We even enjoyed our complimtery bottle of wine :)

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing such a kind review! We appreciate having you as our guests and are delighted that you all had such a wonderful time! Thanks for your suggestion too; we greatly appreciate our guests feedback. We hope to see you back soon as our guests at the Capri!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Very Pleasant
A guest from Manchester, TN recommends this property.
Stayed for 1 days in May, 2015
My wife and I stayed for on,y one night but wished it had been longer. Very pleasant....clean and quiet. Great view and beach only steps from our door

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review! We are so pleased that you all had a wonderful stay with us and we hope to soon have you back as our guests here in Destin!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Relaxing Getaway
Reviewed by: Alissa N. recommends this property.
Stayed for 3 days in April, 2015
The condo my husband and I stayed in was comfortable, perfect size for the two of us, and had a very "at home" atmosphere. We throughly enjoyed the easy access to the beach, restaurants, and other entertainment in the area. Everything was within a quick 5-10 minute drive from where we stayed. They also provided free use of an umbrella and lounge chairs on the beach. Those made the stay even more relaxing since we didn't have to lug those items down to the beach. The beach area was nice and clean, as was the complex itself. I would definitely choose to stay here again and bring my two children with me next time.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review and for adding details that future guests may consider when booking their beach vacation. We're so pleased that you all enjoyed your stay with us and we hope to have you back as our guests very soon!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Good experience at Capri by the Gulf
A guest from STRATTFORD, ONTARIO recommends this property.
Stayed for 10 days in March, 2015
Condo was clean and well equipped for short or long-term stay. Laundry facility could use a "freshening up".

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We're glad you enjoyed your stay and we hope to have you back as our guests soon!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Spring 2015
Laurie & Jason S. from Dothan AL, AL recommends this property.
Stayed for 1 days in March, 2015
It was an awesome experience.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for taking the time to share your review. We appreciate valued guests such as yourselves and we look forward to having you stay with us again! :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Winter get away
Rick & Theresa E. from Lagrange IN, IN recommends this property.
Stayed for 31 days in January, 2015
We have enjoyed our time here greatly. The deck has been repaired, and everybody here has been using it quite often, we have watched some amazing sun sets on it.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your review. We're so glad you all have enjoyed the Gulf sunsets and we appreciate having you as our guests at the Capri!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Snowbird retreat
Rick E. from Lagrange IN, IN recommends this property.
Stayed for 61 days in November, 2014
This is a great place to get away from the snow, however: The deck on our side is unusable do the wash out. We keep asking when it is going to be repaired, but no one will give us an answer as to when it will be repaired. This was always a pleasure for everybody on this side to relax on!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
We are so sorry about the delay on the repair on the deck. The permitting process with the city and state took much longer than the association expected!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

great place to relax and get away
Susie B. from Prattville, AL recommends this property.
Stayed for 1 days in October, 2014
had to wait till four to check in and check out the next day by ten. way to soon. had to pay summer price for fall stay. was only in town for two days.had beautiful stay because my sister was there.beach was beautiful people were friendly room was nice and clean will be back again

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for your review. Hope you can stay longer next time and take advantage of our great weekly fall rates! Hope to have you back soon as our guests in Destin! :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Birthday weekend
Colleen W. from Alpharetta, GA recommends this property.
Stayed for 3 days in September, 2014
love this place. Third year in a row. I must say its a good value for what you get. They need new mattresses on the bed. But even more the sleeper sofa. We had a lot of time to lay in them because it rained for three days straight. But I must say even though we love the sun , it was still warm and the water was warm and clean and are room was very nice to stay in.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for your review. We're so glad you all enjoy this beach front condo and we're happy to have you as our return valued guests! Thank you for sharing your suggestions. We will pass the info on to the home owner, our owners love hearing from guests too! Hope to have you back soon! :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Awesome Honeymoon!
A guest from Bay City, TX recommends this property.
Stayed for 7 days in August, 2014
This place in my opinion is one of the best in destin, it is a gated community and they have their own beach spot. The condo was very nice and had everything we needed.

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank You for sharing your comments and Congratulations on your Marriage! We are so delighted that you all had such a wonderful time! We hope to see you back at the Capri for your Anniversary! :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Awesome Vacation Rental!
A guest from Celina TN, TN recommends this property.
Stayed for 7 days in July, 2014
We love going to Destin and Capri by the Gulf is the very best vacation rental! This is our third visit and the property is always clean and well maintained. The beautiful beach is right outside your door. It is a quiet place with a wonderful staff! We absolutely love it and hope to continue to visit year after year!

Property Manager Response:
Response from Harmony Beach Vacations, Inc.
Thank you for sharing your vacation experience with us! We are so glad you all had a great Vacation and we look forward to having you back as our guests at Capri by the Gulf! :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great place to stay. Very Clean and great Location
Gary G. from Lumberton TX, TX recommends this property.
Stayed for 4 days in June, 2014
I gave the... Was the property management company professional? (reservation process, check in/out, etc.)..three stars because of the lack of email after reservation and no receipts or confirmation. I got two emails from them. The last being a few days before we left for Destin. Everything else I gave 5 stars
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Fantastic accommodations
Robert E P. from Carmel, IN recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2014
Fifty-three years ago I first visited Destin and Capri by the Gulf, when it was owned by Monte and Dot Black. My wife and I had a fantastic time enjoying the sand, water, and food. The accomodations were a bargain at that time; maybe $30/night!! It has been over twenty years since I visited Destin, and it was after a hurricane passed through and destroyed most of the beach front property. I stayed @ Sandestin paying $125/night for a suite, which was on the sixth floor and we were about a 60 yards from the water. While the accomodations were great we were distant from the water, more distant from all of the restaurants. Returning to Capri by the Gulf was like returning home. We were next to the beach, about 30 yards, close to shopping and any restaurant desired. The room was clean and roomy, costing Less than $200/night with a kitchen comfortable to cook and eat in if we desired. I look forward to our next stay in Destin at the Capri.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

 

This map is intended to be used as a reference only. Please confirm the exact location with the property owner or manager.
 
email friend print listing
Contact Manager or Book Online

   Check Rates and Book Online: (how?)
Select your travel dates and number of guests, then click Check Rates & Book it. We will confirm availability and provide a final rate quote. You will have the option to book this property online.
Arrival Departure Adults (18+) Child (<18)
 

   Email Inquiry:
Please complete all the required fields before submitting your inquiry. The property lister, property manager or owner will contact you directly after receiving your inquiry.

Your email address is requested twice to avoid typing errors.

Information in Red is required.

By completing and submitting the information on this form you are agreeing to share this information with the property lister, property manager and owner and to the storage of this information for use by the property lister, property manager and owner.


First Name:
Last Name:
Email:
Email (verify):
Home Phone:
Work Phone:
Mobile Phone:
Desired Arrival Date:
Desired Departure Date:
Number of Adults (18+):
Number Children (<18):
Additional Message:
(limit of 250 characters)
Verification Letters:
Please enter the verification letters from the image above.
Please email me a copy of this inquiry for reference.
Please save my inquiry information until I leave this site so I will not have to enter it again.
Please include me on periodic email newsletters & special offers. Always short and sweet, always deals.
 

More Getaway Locations and Properties