On the Old Mill Bluff - Zen of luxury & design in downtow...

3 br Bend Condo


Contact Manager or Book Online

Property Type:  Condo

Bed/Bath:  3 / 3

Sleeps:  6

Pets:  Yes

Smoking:  No

Rental Rates:

$250 - $350 per night

$2,450 - $2,450 per week

email friend print listing

  • Description
  • Availability
  • Rates
  • Amenities
  • Reviews
  • Map
On the Old Mill Bluff - Zen of luxury & design in downtown Bend w/a hot tub!

Walk into Serenity on the Bluffs and look around- you'll find a treasure in each corner. Luxury chandeliers playing the light to show off treasures in alcoves and walls. Sleep in 600 thread-count sheets, that feel like silk; dry off from your showers with bamboo towels, then use the provided bathrobes. Are you feeling like royalty yet? Perhaps sleeping in a Parisian antique bed or the silk sofa sleeper with memory foam and down coverings will get you there. Be in the here and now with your Buddha fountain in the backyard. Cozy up to the fire-pit on starry (so many stars!!) summer nights. Take your tea on the curtained east side porch, quietly tucked away. This is a lovely home that fulfills more than a mere stay.Two families or BIG GROUPS can rent this home and the one next door to enhance the fun.

Bedding Configuration: 2 King, 1 Sleeper Sofa

Pets: Dogs Allowed

Additional Features:
* Air conditioning: Air conditioning
* Business: 16 screen theater., A Fire Pit, Alder Creek kayak rentals, Anthonys Restaurant, Art's Central Gallery, Baldy's Bar- Q, Baltizars Gourmet Mexican Food, Baseball Tournament Fields-Close, Bikes in the garage for your use, Boutiques, Changs chinese, Drake Park Free Concerts, Float the river fm Farewell Park, Fred Meyer is close, Ice Cream in the Center, Lots of restaurants, Near Les Schwab Amphitheater, Nearby ATM, Nearby Bank, Nearby Internet Cafe, Old Mill Shopping Center 4 block, REI in the Old MIll, Safeway, Starbucks, Two big floating tubes for the r, Two pool loungers for floating, Walk to downtown!!, Walk to Les Schwab, close to hiking trails, Bring the pup
* Convenience: 12 blocks from downtown., Golf Course, Les Schwab amb. 5 blocks, Movie Theatres, Nearby Grocery, Nearby Medical Services, Old Mill Shopping Center 4 block, Outlet Shopping, ski shuttle 6 blocks, Restaurants just down the street, Coffee shop close by, Two turns to the mountain!, The Old Mill w/so many shops!!, Close by Banks-ATM, Safeway & Rays Grocery, RiverBend Park for floating
* Culture: Childrens Museum, High Desert Museum, Les Schwab Concerts
* Entertainment: Cable TV, CD Player, DVD Player, I-Pod console, Bikes in the garage, Paddle Boards, big floats in the garage
* Geographic: By Basball tournement fields, Close to Town, Restaurants galore!!, Boutiques, boutiques, On the way to the Mt.!, The Parkway access is one turn., Great Neighborhood, So Close To Restaurants, Easy Access to Mt., Desirable Westside
* Hot Tub: Hot tub, Privacy fenced hot tub
* Kitchen: Blender, Coffee Maker, Cookware, Dishwasher, Full Kitchen, Ice Maker, Microwave, Refrigerator, Toaster
* Living: Air Conditioning, Fireplace, High Speed Internet, I-pod speaker console, Ironing Board, Jetted tub in the bath, Linens, No Phone, Pet friendly for dogs, Trails by the Deschutes River, Washer & Dryer, Widgi Creek Golf Course, 46 inch Flat screen TV, Walking trails, Hot tub
* Outdoor: A tandem bicycle, BBQ Grill, Cafe table, Fenced back yard, fire pit, Hot Tub, Patio, Patio Set

Owner/Manager last updated on 05/01/2016

 available     unavailable «« View previous 12 months
  May   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
  June   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
  July   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
  August   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
  September   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
  October   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
  November   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
  December   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
  January   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
  February   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28      
  March   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
  April   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
 available     unavailable «« View previous 12 months

Start End Nightly Weekly Monthly Min. Stay
Deposits: For details please check rates and availability.
Cancellation Policy: For details please check rates and availability.
Lodging Tax: For details please check rates and availability.
Other Fees: For details please check rates and availability.
Other Policies: For details please check rates and availability.


Credit Card Payments Accepted:
Visa Mastercard 
 
Amenities
  • ·Air Conditioning
  • ·Fireplace
  • ·High-Speed Internet
  • ·Full Kitchen
  • ·Patio
  • ·Air Conditioning
Appliances
  • ·Blender
  • ·CD Player
  • ·Coffee Maker
  • ·Dishwasher
  • ·DVD Player
  • ·Microwave
  • ·Phone
  • ·Refrigerator
  • ·Toaster
  • ·Satellite TV or Cable TV
Activites
  • ·Golf
  • ·Hiking
  • ·River
  • ·Walking
 
Property Reviews 
A mixed review
Jamie B. from Manhattan Beach, CA does not recommend this property.
Stayed for 8 days in December, 2015
Great location! We stayed here in winter, and it had good access to the mountain. Although I really liked some of the furnishings, I found that there were so many nick nacks it took away from the functionality of the space. We rented this place because it was dog friendly, and we brought our two small dogs with us. There was dog hair everywhere in the house. There was dog hair in the towels, in the bedding and all over, and under the furniture. It didn't belong to our dogs, who are small, don't shed much, and are a different color then the hair we saw everywhere. When we were leaving I did an under the bed check to make sure we hadn't left anything, and I saw enough tufts of dog hair to make a small pet out of it. There is a tv mounted in the master bedroom, and we couldn't get it to work, so we called the management company to ask about it, and to mention the dog hair everywhere, they advised that there isn't cable running to the TV, so it doesn't work, and they were surprised about the dog hair. The management company did return our call right away though. We are a family of 5, and this place was a little too small for us. I wouldn't recommend it for more then that, unless your kids are small. Also, we did not have a garage to park in, which wasn't great for loading and unloading winter gear. This info was available (although not called out specifically) in the packet the management company sent me though, so my bad for not picking up on it before we got there.

Property Manager Response:
Response from Bend Dutch Vacation Rentals, Inc.
Hi Jamie:
We are very sorry about the dog hair and certainly had no idea ever of such a concern. We have had larger groups stay without out any
concern, it is individual on everyone's thinking indeed. The photos indicate the decor of the home as well as the description and some of the
smaller points (TV in the master not hooked up) etc. Staying in a spot locked in with the colder temperatures and and two dogs can make things close in.
We wish all had been perfect and do our best! Happy New Year and thank you for the review. BDVR
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great vacation home!
Barbara B. from Portland, Oregon recommends this property.
Stayed for 3 days in August, 2015
Perfect vacation home for 3 couples! Walking distance to the amphitheater, the river and the Old Mill District. Great kitchen, has all the amenities. Two downsides, if you have small children I wouldn't recommend this place as some of the decorations are potentially dangerous. Also don't count on using any bike that is provided. Overall we loved the place, and would stay again!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

great location / yard
Susan M. from Boise, ID recommends this property.
Stayed for 4 days in August, 2015
Best Location! walking distance to the river, Old Mill. If you are going to a concert, its a 15 minute walk to the ampitheater.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great location!
Melanie G. from Scottsdale, AZ recommends this property.
Stayed for 4 days in July, 2015
Well appointed and comfortable. Great location near the Mill District. I wish the third bedroom had a bed vs a hideabed couch, but it worked. Loved having three bathrooms and a hot tub! We had a great time.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great Location!
Jessica M. from Beaverton, OR recommends this property.
Stayed for 3 days in July, 2015
this town home has a great locations. Walk to the river, and Old Mill shops and restaurants. We rented this and the next door town home for a large group of girls.

Property Manager Response:
Response from Bend Dutch Vacation Rentals, Inc.
Thanks so much for staying with us and for your review. BDVR
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great place near The Old Mill District and the river
A guest from Portland, OR recommends this property.
Stayed for 3 days in May, 2015
We loved the cozy feel of the place, and the fantastic location. The kitchen was very well appointed. The hot tub was nice. We walked to a concert at Les Schwaab, and to restaurants. There are great running/biking paths nearby along the Deschuttes. Overall, a great experience.My only (minor) suggestions: Some blackout curtains for the front bedroom and directions for making the jets work in the hot tub

Property Manager Response:
Response from Bend Dutch Vacation Rentals, Inc.
HI David:
I like the black-out suggestion as the CO sunshine is serious! The location for concerts is ideal!
Serenity is special to us and it is nice to know others feel that way as well. Thank you for the
review!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

average
A guest from Portland, OR does not recommend this property.
Stayed for 2 days in August, 2014
House was very cute, but house keeping didn't do a good job replenishing clean sheets/towels. lots of ware and tear. hinge in one of the master bedroom was broken, tear in one the blankets, ripped carpets in some areas of the house, some towels were dirty, hot water heater internal breaker tripped. blanket in downstairs bedroom were soiled
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Mancation 2014 in Bend
Darren Irwin (. from Warren, OR recommends this property.
Stayed for 3 days in June, 2014
This is the second year in a row that a group of guys (10 total) have stayed at these homes. The owners of this rental have really done a great job making sure that everything is top notch in both of these houses. Usually there is something that is in need of a little TLC, but not here. We even called ahead of time to make sure we had the sports packages available for watching some World Cup action!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great vacation rental
A guest from Portland, OR recommends this property.
Stayed for 4 days in September, 2013
We rented "Serenity on the Bluffs" as well as the adjacent unit ("Tranquility . . . ? ) to host a family reunion in early Sept. Both places were pretty much as advertised - they were very clean and had all the amenities you could ask for (a couple of light fixtures needed new light bulbs but it wasn't really an issue). The location is very convenient and within walking distance of the Old Mill shopping district and the very scenic Deschutes River walk. The only sour note during our stay was a noisy party late one night (that went until 3 AM) at a house across the street. Overall it was a great place to stay and highly recommended.

Property Manager Response:
Response from Bend Dutch Vacation Rentals
Hi Barry:
I am so sorry for the noisy neighbors, the Bend noise ordinance is 10pm. Next time
give us a call and we will contact the authorities to make the vacation be what it should be--
relaxing. We also addressed the hallway light per your call, thanks so much!!!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Holiday Travel Experience in Bend
Kathleen S. from Big Bear Lake, CA recommends this property.
Stayed for 8 days in December, 2012
We were very impressed with the experience we had staying at Serenity on the Bluffs. Perfect walking distance to the Old Mill District. Very comfortable living area with three bedrooms and three baths. The little touches like robes and great quality towels justed added to the experience. We would definately recommend this unit.

Property Manager Response:
Response from Bend Dutch Vacation Rentals
Happy New Year Kathleen:Thank you very much for the review and your visit. It was delightful to have youenjoy the treasure called "Serenity" and the addition of the white Christmas to enhanceyour Holiday! We cannot take an credit for the weather, yet it makes things the ultimatefor your experience in Bend. Please come back once more!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great place to stay if you have a big group.
A guest from San Anselno, CA recommends this property.
Stayed for 5 days in September, 2012
Overall great place to stay- especially if you have a big group. Only negative I can say is that kitchen lacks many items for preparing food. Very short of pots and pans, servign bowls, etc.

Property Manager Response:
Response from Bend Dutch Vacation Rentals
Hi John:I am glad you enjoyed your stay. After reading this I went over to the Serenity and lcoated three cabinets of pans and mxing bowls.The owner is a gourment cook so I became concerned about mispalced items- everything was there. Perhaps not all the cupboardswere dscovered. Next feel free to give us a call, we want you to have all you need.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

decorated to the 9's
Glynis M. from Hollister, CA recommends this property.
Stayed for 4 days in April, 2012
we had a great trip to Bend, and the condo was perfect. It was a convenient location, and was very comfortable. would definitely stay again!! next time we might bring our dog!

Property Manager Response:
Response from Bend Dutch Vacation Rentals
Thanks so much for the review and we hope you'll come back again and again!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

luxury and comfort in town, great snow on the slopes
A guest from Oxford, PA recommends this property.
Stayed for 15 days in February, 2012
To be able to walk to The Old Mill area stores, restaurants and river trails was a nice advantage. Serenity was so comfortable warm and convenient. Kitchen well equipped. Beds very comfortable.

Property Manager Response:
Response from Bend Dutch Vacation Rentals
Thank you Faye for your review. We think the Serenity is the best located spot too, and delighted the snow came in for your stay. Come back please! :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Beverton, OR recommends this property.
Stayed for 3 days in May, 2010
A few bumps when we checked in - cable tv was not working and there not any soap in the showers.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

 

This map is intended to be used as a reference only. Please confirm the exact location with the property owner or manager.
 
email friend print listing
Contact Manager or Book Online

   Check Rates and Book Online: (how?)
Select your travel dates and number of guests, then click Check Rates & Book it. We will confirm availability and provide a final rate quote. You will have the option to book this property online.
Arrival Departure Adults (18+) Child (<18)
 

   Email Inquiry:
Please complete all the required fields before submitting your inquiry. The property lister, property manager or owner will contact you directly after receiving your inquiry.

Your email address is requested twice to avoid typing errors.

Information in Red is required.

By completing and submitting the information on this form you are agreeing to share this information with the property lister, property manager and owner and to the storage of this information for use by the property lister, property manager and owner.


First Name:
Last Name:
Email:
Email (verify):
Home Phone:
Work Phone:
Mobile Phone:
Desired Arrival Date:
Desired Departure Date:
Number of Adults (18+):
Number Children (<18):
Additional Message:
(limit of 250 characters)
Verification Letters:
Please enter the verification letters from the image above.
Please email me a copy of this inquiry for reference.
Please save my inquiry information until I leave this site so I will not have to enter it again.
Please include me on periodic email newsletters & special offers. Always short and sweet, always deals.
 

More Getaway Locations and Properties